söndag 28 februari 2010

Helgen

Det var några dagar sen jag skrev nu och det känns som det ahr hänt en del. Helgens stora event var Greigs födelsedag och vi har firat både fredag och lördag.

I fredags spelade vi biljard i en jättefin gamal lokal mitt på La Rambla (stora turistgatan här). Helt otrolig lokal, dock inte så väl använd som man kan tänka sej, och jättebra priser. Biljard är något som jag ahr bestämt att jag ska bli bättre på, vi spelar ganska mycket och jag hatar att vara kass på saker. I fredags gick det faktiskt bra, vann varenda match jag spelade. Till och med mot Greig och Becca! Att jag bara spelade 2 matcher är en annan femma...

Jag trodde att jag skulle jobba kl. 13 på lördagen, så jag smet hem när biljardstället stängde. Smet var verkligen var jag gjorde också, orkade inte säga hejdå till alla. Det var runt 20 personer, de flesta kommer jag inte ihåg namnen på och har svårt att kommunicera med, och det kändes otroligt jobbigt att kindpussa alla och försöka förklara varför det blev en tidig kväll.

Igår hade vi SPA-dag för birthday-boy och Julia och Mattias hade bakat jordgubbstårta, helt underbart god! Efter middagen och tårtan bar det av till baren där vi skulle fira 3 födelsedagsbarn. Jag har absolut ingen anning vilka som var i vårt sällskap, men jag tror jag lyckades hälsa på de närmaste vännerna till mina vänner.

Det slutade med att brudarna gick hem och jag stod och pratade med amrikanen Roy, som jag aldrig kom ihåg namnet på. Jag var helt bombsäker på att han var med oss, men när Greig kom fram och frågade om jag var okej och presenterade sej för Roy insåg jag att han inte var det. Inte lätt att veta...
Han var i alla fall jätterolig och vi gick vidare till en annan, väldigt rökig, bar innan han satte sej i en taxi hem till Gracia och jag trött och hungrig gick hem. Som tur var fanns det jordgubbstårta kvar när jag kom hem 7 på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar