söndag 14 februari 2010

Gracia

Jag vakande av att Becca knackade på och frågade om jag vill ha tortilla, spansk omelett. Toppenstart på dagen! Men det var svinkallt i mitt rum, spanjorer kan verkligen inte isolera. Inatt ska jag nog sova på soffan med Javi istället, mycket varmare.

Nu ska vi gå och handla, sen är det brödbak som gäller. Javi har något eget recept på mumsigt bröd och vi behöver bli mer ekonomiska så det är bra. Sen finns det inget gott bröd här nere typ, bara baguetter och det blir man snabbt trött på.

Ikväll ska vi ha helkväll i Gracia. Först blir det magdans på någon pub, om vi hinner. Det var Greigs kompis Connie som tipsade oss, men det är bara för tjejer så Greigiponken får stanna hemma. Sen ska vi till en secondhand bookshop, den enda engelska i hela barca tror jag. Det är en kompis till Greig som jobbar där idag, som jag träffade förra gången jag var här, så det ska bli kul att träffa honom igen.

Efter blir det biljard och kolla gå runt i Gracia, som ska vara supermysigt enligt alla som har vart där. Det finns hur många pubar och barer som helst, för alla smaker. Dags att utforska! Men eftersom alla har dåligt med pengar blir det low-budget ikväll, vilket egentligen allt är när man går ut i Barcelona.

Okidoki, iväg till Consum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar