torsdag 4 februari 2010

Home sweet home!

Jag och Julia var uppe tidigt imorse för att inte missa frukosten på hostelet, vilket vi ändå gjorde. Så vi mötte Becca på ett cafe för att äta där. Beccish var på en interjuv idag för ett jobb på HP, och det blev lyckans dag när vi fick veta att hon fick jobbet och att vi skulle få flytta in i lägenheten.

Becca åkte och hämtade nycklarna medan jag och Julie var väskvakt/spelade spel på mobilen. Sen släpade vi väskor, påsar, ikea-kassar och allt annat man kan packa i till Raval - området vi bor i.

Uppe i lägenheten kom ett nytt glädjerus över oss, och jag och Julia har aldrig varit så taggade på att städa som då. När Becca var på jobbet höll jag och Julia på att fixa pch dona som två hemmafruar, spanjorer kan nämligen inte stava till flyttstädning.
Jag har tänkt att jag ska låna Beccish kamera och slänga upp lite bilder på vårt krypin, men det får bli när vi har fixat till lite mer. Just nu är det lite oorganiserat kan man säga...

Men eftersom vi nu har en lägenhet, kan jag och Julia skaffa NIE-nummer, vilket betyder att vi kan skaffa social security number, vilket betyder att vi kan få JOBB! Jag hoppas vi får jobb snart, annars kommer mina sparpengar försvinna i ett nafs.

Imorgon kommer Beccas pappa och Tom, det ska bli jättekul att träffa dem igen!

Nu ska jag hem och sova och som tur är bor jag bara runt hörnet. Skulle inte vara så skoj att gå hem genom Barca med en dator i väskan, i alla fall inte med min tjuv-magnetism.

2 kommentarer:

  1. fan vad kul bella! ska bli grymt kul att se hur ni har det där sen, när jag får kommikommi. puss

    SvaraRadera
  2. Visst är det! Du får komma så snart du vill baby :)

    SvaraRadera