måndag 22 februari 2010

Provjobba

Idag slet jag ut sulorna riktigt när jag i fyra timmar traskade runt längs Port Olympic och sökte jobb. Det gav lite resultat faktiskt, ska provjobba som servitris på lördag! Stället var helt perfekt och jag tror de förstår att jag inte pratar spanska, för alla pratade engelska med mej.
Sen lämnade jag mitt CV till massa andra restauranger och jag tror att en del av dem kommer höra av sej när det blir mer turister.

Ikväll ska jag och Julia campa hemma hos Mattias som ska hjälpa oss ansöka till allt bemanningsföretag som finns här, det är inte några kan jag lova. Hoppas att det ger resultat, för pengar är något som vi alla har dåligt med just nu. Som tur är kan man leva ganska billigt här.

Igår fick började vi prata om kackelackor, vilket öppnade ögon som jag helst vill stänga igen. Så fort det börjar bli lite varmare ska jag ringa anticimex så de får röka ur vår lägenhet, i förbyggande syfte. Det finns nämligen inget sätt att skydda sej från de små rackarna, förutom att låta anticimex komma på besök. För bara 120 Euro kan man vara säker på att inte få kackelackor på 1 år, känns väldigt värt!

Snart kommer Julia och hämtar mej, vi ska hem och laga mat åt Beccish. Det blir broccolisoppan som Sara alltid tjatade om att jag skulle göra åt henne. Väldigt kul, för första gången tittade hon väldigt skeptiskt på den och jag var säker på att hon inte skulle äta upp det hon hade i skålen. Men hon gillade den och jag tror Becca och Julia kommer göra det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar