söndag 14 februari 2010

Jobb och tequila

Igår var jag och Julia ut på jobbjakt. Vi lämnade CV:n till alla ställen vi kunde tänka oss skulle vara intresserad av att anställa oss. Det gick bra för Julia, tror hon har ett glassjobb på g! Eftersom hon förstår och kan prata ganska bra spanska är det lättare för henne att få jobb på resturanger och caféer, så det är bara för mej att börja lära mej. Jag försöker faktiskt, och jag tycker jag gör små framsteg.
Igår var jag tvungen att prata så mycket spanska jag kunde och jag tror de förstod mej ganska bra tror jag.

Efter jobbsökande åkte vi och köpte massa öl, hämtade Javi och begav oss till Greig för att äta mexikansk middag. Greig är grym på att laga mat och jag åt tills jag nästan sprack. Plus att jag brände bort smaklökarna med alla starka såser, men det var det värt!

Efter mat, tequila och hattprovning åkte vi till en bar där Greigs och Mattias vän Miguel hade födelsedagsfest. Mycket kindpussande och namn som man inte kommer ihåg. Det är för många att hålla reda på, Greig känner halva stan känns det som, så det blir lite svårt att komma ihåg alla.

Jag och Javi kände oss lite trötta och drog oss hemåt. Vid La Rambla upptäckte vi att vi inte hade någon nyckel till la casa, och vi fick inte tag på Julia eller Becca och kom inte ihåg vägen tillbaka till baren. Istället drog vi till Moog, där Javi är stammis.

I Barcelona börjar inte klubbarna komma igång förrän vid 3 så vi var där lite tidigt. När allt folk började komma var det dags för oss att gå hem, vilket inte var helt lätt. Vilse i Raval kändes inte helt kul (Raval är lite slummigt), men efter en lång omväg kom vi hem och möttes av brudarna och Greig.

Jag somnade på 5 sekunder, men vaknade hela tiden för att jag var kall och kissnödig men på tok för lat för att göra något åt det.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar