onsdag 3 februari 2010

Starbucks, vårt andra hem?

Nu sitter jag och Julia på Starbucks och vilar fötterna och jobbar på CV. Julia har hittat en sida som kan hjälpa en att översätta cv:et till spanska och det känns som det kan behövas.

Vi har sovit på vandrarhem de första två nätterna nu och ser ut att bli en natt till. Det första vi bodde på var ingen höjdare, dyrt, kallt, dåliga duschar och dålig frukost. Men de hade ju frukost i alla falll...

Det nya stället är mycket bättre, billigt och centralt. Vi bor med två andra, Jeronimo från Buenos Aires som lär mej spanska och en annan lustig typ som luktar konstigt. Han den lustiga är bonde från bergen och han har blivit utkastad av sin fru, så nu är han här i Barcelona och försöker få jobb. Fast det verkar som han festar mest.

Vi var och skulle fixa kontraktet till lägenheten idag och lämna bort vår förmögenhet till mäklarna. Men eftersom den ena hyresvärden inte var där och kunde skriva under blev det ingen inflytt idag, utan vi åker tillbaka imorgon och hoppas på att få 3 nycklar till vår lilla borg.

Idag när Beccish, jag och Julia satt ute i solen och åt kakor och bananer insåg jag att vi ska bo här. Jag brukar inte tänka på det, men ibland slår det mej och jag blir lika förbryllad varje gång. Det tar nog ett tag innan man vänjer sej. När jag tittar ut genom fönstret känns det helt underbart att jag ska vara en del av den här staden, lära mej hitta på gatorna, till alla söta butiker och cafer som finns här och i sommar åka utanför centrum för att komma till de bästa stränderna. Och det härligaste är att få visa mina nära och kära det bästa med Barcelona, hur man nu ska kunna peka på vad det är.

Okej, nu ska jag ängna mej åt seriöst jobbsökande och CV skrivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar