onsdag 24 februari 2010

Underbart!

Idag har vi helt underbart väder! Våren är här för att stanna skulle jag tro. Jag och Julia var och sökte jobb på McDonalds tidigare och under de två timmar vi väntade på att få komma in så njöt vi av solen. Jag älskar den här staden!

Julia got lucky på Mcdonalds, ska tillbaka på interjuv nu vid tre! Vi hoppas för allt i världen allt spanska håller, eftersom det är det allt hänger på. Annars hade vi varit självklara hamburgevändare. De sa att jag skulle komma tillbaka när jag pratade perfekt spanska, så jag sa att vi ses om en månad. Eller ett år...

Men ikväll ska jag faktiskt öva på min spanska igen, ska träffa Miguel och ha spanska lektion. Han är toppen att lära sej av, för han switchar inte över till engelska när det blir svårt, bara förklarar mer.

Förresten, jag svimmade igår! Jag och Julia var på väg hem från att ha letat efter ett ställe man kan få social security number, de gömmer sej sjukt bra de där ställena, när jag helt missade ett gupp i gatan och föll handlöst. Det som var läskigt var att vi korsade Gran Via, en av de stora bilvägarna i Barcelona och jag hade grejer i händerna, så jag kunde inte ta emot mej. Jag slog i knäna ganska rejält, och jag som har ganska känsliga knän föll ihop i Julias armar några minuter senare. Som tur var hade vi lyckats ta oss till ett litet "mellanstopp" mellan filerna, så vi blev inte överkörda. När jag vaknat upp igen så mådde jag fint, lite illamående bara.
Så resten av kvällen spenderades hemma i soffa där jag och Julia filosoferade kring hur bra vi hade det.

Nu, mer jobbsök. Vad annars?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar