söndag 21 februari 2010

Blond-moment

Okej, Barcelona spelade inte mot Camp Nou. Det var tydligen där de spelade, så jag hade ett blond-moment när jag läste smset igår. De vann i alla fall med 4-0, och det var tydligen väntat.

Efter matchen började en barrunda som slutade 4 på morgonen. Jag hade intensivkurs i spanska och jag kan konstatera att jag pratade mer spanska igår än vad jag gjort sen jag kom hit. Mina nya lärare är Miguel och Pablo och jag och Julia ska börja ha språkutbyte med dessa Sydamerikaner. Det är tur att vi har Mattias och Greig som kan presentera oss för deras vänner, annars skulle min spanska nivå vara lika med noll och vi skulle vara betydligt ensammare här i stan.

Igår var supertrevligt och vi blev inbjudna på ännu en filmkväll hos Mattias och det tackar man inte nej till! Så nu ska vi hem, slänga ihop något att äta och sen kila iväg.

Idag har jag mest suttit på skype och hört om snökaoset där hemma. Även om jag saknar Sverige är jag sjukt glad att slippa allt det där. Men om jag inte får jobb snart får vi se hur långvarig jag blir här. Fast jag är helt säker på att jag kommer få jobb, det är bara en tidsfråga. Tills dess får jag sitta här och söka varje dag. Vilken datanörd jag har blivit!


Snart så ser det ut såhär...


2 kommentarer:

  1. Hur varmt har ni nu? När börjar de bli sommarvärme? :)

    SvaraRadera
  2. Nu är det ganska kallt på kvällarna och när det är dåligt väder, men så fort du sätter foten i solen är det jätteskönt :) I mars kommer den riktiga värmen och kanske du också?

    SvaraRadera