fredag 19 februari 2010

Fredagsmys!

Idag vakande jag av att ännu ett dolt nummer ringde mej. Morgonenröst var som värst och det lät som jag halsat Jack Daniels hela mitt liv. Men det var en jättetrevlig röst på andra sidan som undrade om jag ville komma på interjuv 13.30. VISST!

Jag fick för mej att jag hade jättebråttom för att hinna, jag skulle ju hitta stället också. Hade ingen aning om vad det var för företag, väldigt spännande. Jag ville helst spring iväg till en dator och försöka ta reda på det för att förberade mej för interjuvn, men det hann jag inte.

När jag nästan var framme vid rätt adress ringde jag upp för att dubbelkolla att jag var rätt ute, vilket jag var, men. En timme för tidig.

Den snälla tjejen fixade att jag fick komma upp på interjuv då istället, som tur var. När jag kom inte där kände jag att jag skulle nog ha varit mer förberedd, eftersom jag inte hade en anning om vad företaget sålde. Och det märkte ha som interjuvade mej också...

Interjuven gick inte så bra, eftersom jag var lite vilsen större delen. Tillslut förklarde han vad de sysslade med och jag blev sjukt intresserad. Det handlade om att man skulle få företag att investera i andra företag, köpa andelar helt enkelt. Om jag får jobbet kommer jag ringa 200 företag per dag och förklara för dem hur mycket de kommer tjäna på att investera i till exempel ett företag som äger guldgruvor. Jag vill verkligen ha det här jobbet för det verkar vara väldigt utmanande och extremt krävande. SKOJ!

Men jakten fortsätter, idag ska jag sikta på C/Rambla - Catalunya, som är en turistgata. Känns som det är där jag hör hemma, även om jag hatar turister. I alla fall tills spanska sitter.

Och ikväll ska Julia ha middag hemma, så jag och Beccish ska hålla oss borta. Det är ju inte så svårt för henne, hon går bara hem till Greig, men jag har det lite tuffare. Måste skaffa mej vänner här, som jag kan hänga hos om man blir utkörd. Fast det är ju fredag idag och det har inte gått en fredag i Barcelona som jag inte har vart ute på. Känner jag Greig ponken rätt har han 100 idéer på vad vi kan göra ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar