tisdag 9 februari 2010

Snö eller regn?

Fick nyss en bild av Svensson, snökaos i Gävle. Här regnar det idag, men det känns som jag föredrar regnet ändå. Det regnar inte ens mycket, jag skulle kalla det dugg nästan, men alla spanjorer freakar över det höär vädret och tycker det är sjukt kallt. Haha, tur att man är norrläning!

Idag ska CV:n skickas ut till alla förtag man kan tänka sej, sen blir det nog en sväng på stan och dela ut till barer och pubar. Spanien har 20% arbetslöshet bland ungdomar, så det gäller att pressa om man ska få något jobb. Fast jag har hört att vi skandinaver har lite lättare än andra, speciellt om man är bra på engelska. Så det är bara att hoppas.

Vi ska få en inneboende nästa månad. Javiera, en jättesöt tjej från Kiruna som också har flyttat hit. Hon hade en lägenhet på gång, men det visade sej att killen som skulle hyra ut den försökte blåsa henne på fianzan, så nu ska vi hyra ut bäddsoffan istället. Igår fick hon provsova den efter vi bakat scones, och jag hoppas hon sov som en prinssessa för jag vill verkligen att hon ska trivas hos oss.

Ikväll ska vi baka muffins och jag tänker vara Amerikansk och gå ner med några till vår übersöta granne. Jag kallar henne Grandma, hon hälsade på oss första dagen när vi bar upp all packning.

Alright, nu ska jag in på ams.se, monster.es och andra sidor och se om någon vill ha mej.



Gävle
Barcelona

1 kommentar:

  1. jag håller tummen för jobbsökandet!
    ...om jag får en sympati-kram sen, du ser hur vi måste leva här hemma. haha.

    <3

    SvaraRadera