lördag 20 februari 2010

Åska och fotboll!

Igår kväll var det världens åskväder här i Barcelona. Jag höll på att dö och längtade hem till Sverige. Visst, ni kanske har ett snökaos från helvete nu, men ni har i alla fall inte åska. Och åska är farligt, snö är bara tråkigt.

Så det blev ingen barrunda igår, däremot gick jag till en av alla 100 barer vi bor granne med och tog et glas vin och läste en bok medan Julia hade middag uppe. Det var skönt att komma bort eftersom hela lägenheten lyste upp när det blixtrade och åskan hördes jättetydligt. På baren gjorde musiken och allt annat runt omkring att man inte tänkte på det.

En annan ska, jag hade sönder min (eller pappas faktiskt) mobil. Hoppas att det inte gör något pappa, nu när du har din nya. För mej var det en stor förlust, det är nämligen så att Ericsson-telefoner med svenska menyer inte växer på träd här. Så nu funderar jag på att köpa en ifrån Sverige och kanske få den skickad ner hit. Vi får se hur det blir, ska gå runt och titta i affärerna idag.
Men den här gången blev mobilen inte snodd i alla fall, känns som ett framsteg.

Ikväll ska vi gå på fotboll, Barcelona - Camp Nou! När jag och Julia satt och åt frukost fick vi meddelande från Mattias där han frågade om vi ville hänga med, han hade biljetter över. Så det peppar vi för!

Och det är helt underbart väder idag också, riktigt varmt och skönt ute. Bara hoppas att det kan hålla i sej en stund nu, åtminstone hela kvällen så vi slipper se ut som blöta hundar när vi kommer hem.

hkladha
Hej Hej från Starbucks!

1 kommentar: