onsdag 1 december 2010

Så länge spisen fungerar och kylen är kall

I måndags gick den stora matchen av stapeln och Barca var oslagbara. 5-0 och staden blev tokig. Jag såg bara första halvlek och skrattade åt mej själv eftersom jag är så ointresserad. Istället för att skrika så fort Ronaldo slängde sej eller domaren dömde fel försökte jag prata med mon vänner som jag inte sett på mer än en månad. Vissa har jag inte träffat sen i somras, Alberto och Miguel har verkligen inte korsat mina vägar den senaste tiden. Jag och Alberto ska i alla fall ses i helgen och kanske gå och dansa tango (om han får som han vill). Vi, eller han mest, har pratat om att ta tangolektioner och han påstår att det är på grund av mej som han inte gör några framsteg och bara varit på en lektion. Jag har ju ingen danspartner, säger han. Så det blir väl till at följa med på lördag.

Nu sitter jag och Ebba uppe i Gracia på ett helt underbart café. Vi har ätit en fin getost-sallad och njuter nu av gott kaffe samtidigt som katalanen som jobbar här spelar riktigt bra jazz. Egentligen skulle vi vara hemma och släppa in elektrikern, men nu kände vi at det var vår tur att utnyttja den spanska mentaliteten. Han  struntade i att komma till oss i måndags fast han lovat, så idag ignorerar vi telefonerna och sippar vidare på kaffet. Det är fantaskiskt väder ute, solen skiner och det är säkert 15 grader varmt. Jag behöver det här.

Bild 015 Bild 009

Glada tjejer och god mat

När vi är klara här ska vi ut och leta adventsljusstake. Julpyntet har börjat hemma på Ferlandina och nu fattas en julkalender, julblommor och glögg. Glöggen kommer på söndag tillsammans med Ebbas mamma. Det ska bli jättekul att hon kommer men samtidigt lite sorgligt. Det betyder nämligen att Ebba är på väg till Sverige också. Som tur är kommer hon inte vara borta allt för länge och jag ska åka till Paris inom kort, så tiden går nog snabbt.

Jag ska passa på att ladda senaste avsnittet av Våra Vänners Liv innan vi går, så jag kan  kolla på det när jag kommer hem.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar