torsdag 2 december 2010

Mera mys

Efter Gracia igår så hade jag och Ebba siktet på att hitta en adventsljusstake. Kom på den fina idén att vi kunde ta en av mina gamla burkar och bara sticka ner 4 ljus. Så vi sprang ner till chinon på hörnet och spenderade resten av våra kontanter. En julkalander fick följa med hem också. Sen blev det jul på Ferlandina.

DSC_0071

DSC_0048 DSC_0078 Julstjärnan, hemmagjorda girlanger och pellefanten sprider julkänsla i lägenheten.

Hemma gjorde vi i ordning maten från igår, vårt egna recept på Solmunkar. Det är en uppiggning av vanliga raggmunkar, man lägger till lök (det kanske ska vara i raggmunk?) och en hel del solroskärnor. Helst ska man servera det med lingonsylt, rucola och parmesanost men igår var de gröna bladen slut. Efter maten fixade Ebba kaffe med skummad mjölk och jag försökte få igång mina fotogenlampor som jag köpte i Sverige. Tillslut hade vi en riktigt mysig stämning till kvällskaffet och jag hade limmat ihop ett finger med superlim, fast vad gör det när allting fungerar som det ska.DSC_0126  DSC_0119DSC_0104

Så här mysigt kan det vara en onsdagskväll.

Vi hade planerat att gå på ett jamsession här i Raval, men det slutade att vi låg på mitt rum och pratade en massa. Halv tolv hörde vi av oss till Leon för att höra om han var ute på något skoj. Han hade precis kommit hem till en av sina vänner utanför stan och vi såg det som ett tecken att vi också skulle stanna inne.

Idag är det en del grejer som ska göras. Elektrikern kommer, jag ska boka in möte med Joan, ringa Apple angående min uteblivna lön, vi ska handla & städa och ikväll har affärerna öppet till kl 24.00 på Passeig de Gracia vilket betyder att vi bara måste gå dit. Ikväll tänder man även julbelysningen i hela Barcelona, något som jag och Ebbish har sett framemot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar