måndag 13 december 2010

Fancy dress party

Klockan ett bestämde jag mej för att kliva upp igår, solen sken och det var en underbar dag. Jag gjorde i ordning en härlig frukost och sen packade jag snabbt ner dator och virkningen och hoppade på en cykel ner till hamnen. Där satt jag och virkade mina vantar i december solen och insåg att jag aldrig vart med om en decemberdag så varm. Det måste ha varit minst 15 grader, ingas vindar eller moln. Underbart!

När jag satt där gick det förbi två svenska par och den ena kvinnan och jag började prata. Hon berömde mina vantar och jag tänkte att jag kanske har varit lite hård på dem. De kanske är helt okej, men ja. Den ena är helt klart lite stor.

Sen sprang jag iväg till Cat Bar, en vegansk bar i El Borne, för att skypea med Nattis. Vi har inte pratat sen jag kom ner och det var så härligt att se  henne och höra hennes röst igen. Skönt att få höra om vad som händer där i kalla Sverige också.

På kvällen visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Brudarna skulle stanna hemma, men jag var sugen på att hitta på något. En kompis skulle spela i Hospitalet, 20 minuter ifrån centrum, en annan skulle ut i Gracia men inget av det kändes alltför lockande. Och vid tio ringde Dani och frågade om jag skulle följa med till Logans Fancy Dress Party. Det lät superkul men det fanns bara en sak jag kunde tänka på. Jag har inga kläder att ta på mej! Det var tydligen viktigt att man var riktigt fin klädd, Dani skulle ha kostym och vi skulle till Logans grymma hem så jag antog att det var riktigt fina kläder som räknades. Jag sa att jag behövde 10 minuter att bestämma mej till Dani, gick in till tjejerna och de sa att jag måste gå. Sofie lockade håret på mej, Veronica hjälpte mej att välja kläder och 30 minuter senare var jag klar. Tjejerna fick följa mej till Dani, kände inte för att ha massa idioter ropande efter mej, jag var nervös nog som det var. Jag och Dani gick och köpte lite vin och sen gick vi upp till Logan.

Det var nog den största lägenheten jag har sett i Barcelona. Ja, jag vet inte om jag har sett några större i Sverige heller. Varje sovrum var minst lika stort som vårt vardagsrum och hade en badrum med dusch eller badkar anslutet till det. Kök och vardagsrum var också stora. Tyvärr hade de inte inrett stället värdigt. Jag kände att jag vill gå fram med färgburkar, kasta ut massa skräp och in med nya grejer.

Många var långt ifrån uppklädda och det gjorde att jag kände mej lite obekväm och stel, men efter ett tag så glömde jag bort det och hade trevligt. Det var jättemånga amerikaner, sen träffade jag en gammal arbetskompis till Emma som kände igen mej från i somras när jag passade Mina. Nu när Emma kommer tillbaka ska vi gå och hälsa på honom på Travel Port. Det var en finsk kille där också som hette Alex och han, jag och en kille som hette Chris hängde ihop större delen av tiden. Nu i veckan har ska jag hem till Alex och äta potatismos och köttbullar, fast jag ska fixa några veggobiffar.

Vid halvsju blev det dags för mej och gå och Dani hängde på. Vi gick förbi kebabstället, samma som Linnéa öppnade en måndagsmorgon vid fem på morgonen efter en fantastisk kväll, och delade på en falafelrulle. Jag tittade inte ens på klockan innan jag slöt ögonen, jag antar att det var bäst så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar