tisdag 7 december 2010

Biljard med grabbarna

I fredags hade vi planerat att gå ut och dansa eftersom Ebba hade fått ett samtal från Diego som berättade att hon inte behövde jobba på kvällen. Matthias skickade sms och frågade om vi ville följa med ut och spela biljard och dricka drinkar med han och några andra. Jag är alltid redo att förlora och efter en magisk middag och inte lika magiskt vin drog vi oss till Ramblan där grabbarna höll till.

Jag blev helt krossad av Miguel som satte alla kulor och jag ingen. Som tur var blev vi inte långvariga där utan gick vidare till Cafe Royale. Inget toppenställe tyckte väl jag och Ebba, Sverigepriser på drinkarna och dålig musik. Vi beklagade oss, sen gick hela gänget till Soul Club. Musiken var något bättre och jag passade på att dansa medan jag hade chansen. Spanskan återvände till mej, det tog en vecka men nu sitter den igen. Synd att jag snart ska till Franskrike, då kommer den säkert gömma sej lite igen.

Vid tre-tiden var de flesta villiga att gå hem, förutom jag och Ebba. Vi hade pratat lite smått om ett ställe som heter Papillon, en svartklubb med övervakningskamrer istället för vakter och ingen synlig dörr. Därinne skulle det hänga halvskumma typer och vara lite slitet. Jag och Ebba tyckte att de återstående, Miguel och Alex, skulle visa oss det här Papillon och vi fick vår vilja igenom. Men det var något av en besvikelse när det kommer till skum-stämpeln. Det enda som skiljde det från en vanlig bar var att musiken var såg låg att man hörde vad personen som satt bredvid en tänkte och att det var väldigt ljust därinne. Men människorna såg ut och betedde sej som på vilken bar som helst och det fanns till och med ett biljardbord där. Vid 06-tiden gick jag och Ebba hem mot Raval för att värma på den goda pastan vi ätit tidigare och sedan veckla ut bäddsoffan för att campa på den.

Lite bilder från kvällen

DSC_0027 DSC_0019

DSC_0024

 

DSC_0045 DSC_0057

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar