torsdag 13 januari 2011

Toner från rummet bredvid

Äntligen! Jag är inte ensam hemma längre, Greg har flyttat in och jag har någon att prata med när jag äter frukost igen. I förrgår vaknade jag av att någon höll på att mixtra och släpa på grejer i hallen och fick först lite av en hjärtattack, innan min hjärna började fungera och jag insåg att det bara var en amerikanare som flyttade in. Just nu är han inne på sitt rum och spelar trumpet, något som jag absolut inte har något emot. Jag tycker det är lite lyxigt att ha livemusik gratis i hemmet.

Jag har äntligen fått svar från företaget som har kidnappat min kamera i en månad. För 132 euro ger de tillbaka den, fixad och redo att användas. Det svider ganska rejält i plånboken, men det måste ju göras. Jag har saknat den jättemycket nu och det är helt klart några extra arbetspass för att få tillbaka den.

Fast jobbet är otroligt tråkigt. De senaste dagarna när jag ahr jobbat har vi haft någonting att göra, så istället får jag putsa fönster, damma baren (jag har redan gjort det två gånger den här veckan), och putsa alla glas. Det enda avbrottet i mitt glas-putsande är när någon av stammisarna kommer in och beställer en öl. Han som jag jobbar med är ingen muntergök heller, så timmarna går sakta.

Igår när jag slutade gick jag förbi en annan irish pub, Temple Bar, och såg att de också sökte folk. Jag gick in och pratade med tjejen i baren, hon var superglad och positiv, sa att hon jobbat där i två månader och var glad varje dag när hon gick till jobbet. Stämningen bland personalen, cheferna, kunderna var bra och livemusik varje helg. Han sa att jobba var som att gå på fest och hon tyckte verkligen jag skulle söka. Tror att det stället är mycket bättre för mej på alla sätt, man har längre arbetspass där och jag behöver pengarna.

Nu sitter jag och väntar på att någon lat spanjor som inte är i tid, jag är inte förvånad alls, ska komma och laga tvättmaskinen. Den har varit trasig i jag vet inte hur många månader och äntligen verkar det som att de är på väg att laga den. VI har mögel i duschen också, men det är nästa projekt.

Det har varit underbart väder i flera dagar nu, varmt och soligt. Tidigare idag satt jag i en park och solade och jag tror jag tänker ta mej upp på berget en sväng när de har varit här och fixat maskinen. Om de kommer vill säga…

Ikväll ska vi gå på Gregs konsert. Dani är jätteexalterad, eftersom han också spelar trumpet, och har redan frågat tusen frågor om hur Greg spelar. “Vilken sorts trumpet har han?”, “Vilken typ av jazz spelar han?”, “Hur är solona?”. Massa frågor som jag inte har en aning om hur man svarar på men efter ikväll är förhöret över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar