torsdag 6 januari 2011

Tomt på Ferlandina

Idag är ingen historisk dag. Jag har bara städat och druckit mjölk i brist på vatten fram tills nio-tiden. Så egentligen kanske det är en historisk dag, det här är inget som händer alltför ofta.

Men efter Tequila Tuesday igår så kände jag att städa är en bra sysselsättning som verkligen var nödvändig. Jag, Nobert och Justin var först på en stilig bar och bartendern som jobbade där var grym. Han blandade hur många goda tequila drinkar som helst, nya varje gång! Justin och Nobert hade redan varit där och haft tre-fyra omgångar innan jag kom, så bartendern måste ha blandat minst 12 olika drinkar med tequila som bas. När han stängde vid tre-tiden så gav han oss biljetter för att gå in gratis på en klubb som heter MOOG. Jag är ingen stor fantast av MOOG, men det var inte många ställen öppna och vi var inte redo att gå hem. Det blev självklart kul ändå, även om jag inte alls förstår mej på techno. Vi shotade, dansade och jag pratade med en Maria som jobbade på Razzmatazz och hon knöt ett hårband på mej utav toalettpapper. När MOOG stängde köpte vi öl, sen bjöd jag hem holländarna för att visa dem lite svenska traditioner. Jag bjöd på glögg och vi spelade tjilivippen tills Sofie och Veronica klev upp för att flyga hem till Sverige. Klockan var tidigt och Skalman-klockan sa att det kanske var dags att sova nu.

Idag när jag vaknade var jag helt ensam i lägenheten och så kommer det vara tills på måndag då Greg flyttar in. Tjejerna hade inte städat sina rum eller diskat efter sej, så jag tänkte att det är lika bra att ta tag i det här idag när jag ändå kände mej lite sliten.  När jag var klar tänkte jag att gå och träffa Matthias och Pablo, men min mobil har slutat fungera så jag fick inte tag på dem. Så imorgon ska det hända som jag har väntat på i ett år, jag ska äntligen köpa ny mobil. Jag har en hel del saker att ta tag i morgon faktiskt. Joan, jobb,skola och vad som händer på kvällen. Imorgon är nämligen en stor och jätteröd dag i Spanien, det är något med julen de firar nu och som jag har fattat det är det nästan den största dagen av alla. Ja, det är morgondagens uppdrag att ta reda på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar