onsdag 5 januari 2011

Tequila Tuesdays

Jag har varit tillbaka på mina gamla jobb och det verkar inte som att det kommer hända så mycket där. Apple hade anställt 16 nya personer efter jag stack så de har tillräckligt med personal för minst ett år framåt, jag ska skicka dit mitt CV ändå så ska de vidarebefordra det till HR som kanske kan placera mej på ett annat projekt. Egentligen är jag ju sjukt trött på telemarketing, men vad ska man göra. Jag behöver pengarna.

När jag var där och träffade min gamla underbara arbetskompisar och insåg att jag inte kommer sitta med dem längre, började jag fundera på om jag ska plugga spanska. Jag har lärt mej en hel del sen jag kom hit, från noll till att faktiskt kunna göra mej mer eller mindre förstådd och jag förstår andra. Men jag kan inte prata i dåtid, kan inte grammatiken utan går bara på känsla och uttryck jag hör andra säga. Om jag vill få ett bra jobb här måste jag lära mej spanska på riktigt och jag tror att den här våren kan vara rätt tid att lära sej.

Idag är det tisdag och två holländare jag träffade på nyår har en tradition som heter Tequila Tuesdays som de tänkte inviga mej i ikväll. Imorgon åker de tillbaka till Amsterdam, så det är lika bra att ta chansen när man har den. Men först, hem och äta ordentligt med mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar