måndag 17 januari 2011

Grattis Matte-Ponken!

I lördags firade vi att Matthias har blivit ett år äldre. Kvällen började med middag på Las Fernandes, en restaurang med härlig känsla, god mat och mycket folk. Det är inte något stort ställe och vi var inte de enda födelsedagssällskapet. Under middagen var det jag, Matthias, Julia, Greig, Achim och hans fru Mar, och Greg. Jag beställde säsongens ugnsbakade grönsaker med någon sorts ost och det var längesen jag åt något så gott. Jag skulle kunna gå tillbaka till Las Fernandes bara för den maträtten. Vi drack vin, kaffe och åt efterrätt innan vi gick vidare till Pesca Salada för att möta upp lite annat folk och fortsätta festen där.

När de andra gick Pesca sprang jag hem och mötte Camille (den franska tjejen som ska flytta in här) och hämtade mina tårtor. Jag hade spenderat två dagar med att baka två tårtor och kakor till Matthias stora dag samt oroat mej för presenten till honom. På lördag kväll vid 19-tiden var allting klart och jag var otroligt lättad. Greg, min nya lägenhetskompis bestämde sej för någon gång underkvällen berätta om min tårtor för Matthias, fast det skulle vara en överraskning. Det spelade självklart ingen roll, Matte-ponken blev glad ändå och alla andra med. Fast det var två små tårtor så blev det ändå mycket över, så Matthias fick gå runt och bjuda alla andra i baren också. Väldigt uppskattat och Matthias fick många kindpussar.

När jag frågade Matthias om hur hans år har varit svarade han “Vilket år!”. Jag tror han och jag känner ungefär lika inför det gångna året, att otroligt mycket har hänt, massor av underbara människor har kommit in i ens liv (han tänker speciellt på Julia) och massor av nya upplevelser. Vi kom också överrens om att 2011 kommer bli ett fantastiskt år och när vi tänker tillbaka på det nästa gång Matthias fyller år kanske vi säger att det var ännu bättre än 2010.

När de vi 03-tiden ville stänga baren var vi sist ut. Bartendern hade diskat mina tallrikar och han var väldigt tålmodiga med sina gäster som inte riktigt vill gå.Vi tackade för en fin kväll och i glada vänners sällskap gick vi hemåt. Dagen efter blev det mycket sömn innan jobbet. Plus att jag åt upp chokladbollarna som jag itne tog med till baren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar