måndag 17 januari 2011

Ett glatt samtal

Igår kväll jobbade jag det sena skiftet, vilket betyder att man stänger vid 03-tiden och den svåraste uppgiften är att få ut alla gäster som vill beställa mer öl och vägrar resa sej från sina stolar. Tillslut lyckades vi i alla fall få ut folket och jag gick raskt hem mot sängen.

Imorse vaknade jag av att mamma ringde, det är alltid lika kul att höra en glad röst när man vaknar istället för väckarklockan. Hon hade roliga nyheter, morfar har bestämt att han vill följa med henne tillbaka hit till Barcelona nu när hon åker. Jag tror det är svårt att vakna upp på ett bättre sätt.

Jag tror det kommer bli en händelserik vår, med mycket folk som kommer och hälsar på och ger mej tillfälle att visa upp mina favoritställen och hitta nya. Mamma och morfar nu, pappa och Anne-lie i april och sen misstänker jag att kanske en eller annan vän kommer förbi en sväng. Som tur är jobbar jag inte alls mycket, om jag blir kvar på O’Haras vill säga.

Nu ska jag kolla på biljetter och boende åt mamma och morfar innan jag tar en kaffe med Laurent. Sen vankas det jobb och jag hoppas det är lite folk idag så jag slipper städa hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar