fredag 21 januari 2011

En efterlängtad återkomst

I onsdags ringde Dani och sa att Pablo och Jesse skulle spela på Café Milan och jag som bara satt ensam hemma och väntade på att det skulle bli torsdag hängde på. Det var en jättebra spelning, Jesse och Pablo har en otrolig kontakt med publiken jämt och känsla när de spelar. Dani spelade också med i några låtar och jag träffade Serena, en tjej som jag jobbar med som också var där. En man kom fram till oss och ville bjuda över oss på en drink i sin bar bredvid. Så vi drack upp vår öl och gick till Ria.

Ria var officiellt stängt, men han låste upp och släppte in oss. Därinne satt ett annat gäng och rökte och Juan De Diego, som mannen hette, förklarade att vi inte behövde bry oss om rökförbudet nu. Jag gick bakom baren med Lorena och blandade drinkar, Serena valde musiken och Dani och Juan pratade om trumpet-grejer. Det var en lustig kväll och vid 5-tiden kom jag på att jag skulle möta Ebba vid 12-tiden på Plaza Cataluña. Det var dags och gå hem helt enkelt.

Vid 11 ringde telefonen och jag såg att jag hade tolv missade samtal, de flesta från Ebba, och jag sprang till Greg för att låna hans mobil för att ringa tillbaka till fröken som jag väntat på i över en månad. Hennes plan hade landat tidigt och när hon ringde förstod inte min hjärna att det var min mobil (den är ny). Jag hämtade henne inte på Plaza Cataluña för hon hade gått och satt sej på en uteservering vid MACBA och där tog vi en varsin kaffe innan vi släpade upp väskorna för alla trappor. Sen satt vi i soffan och pratade tills vi somnade, båda hade haft lite sömn natten innan. När vi vaknade fixade jag ihop en liten middag till oss och Greg, vi satt och pratade och tiden sprang iväg. Vi hade planerat att träffa Matthias och Julia vi 21 utanför Apolo för att gå på Taboo.

Taboo är en burleskshow som jag har varit på två gånger tidigare. Det är alltid nya uppträdande fast bandet som spelar är samma. Igår var det tre kvinnor som uppträdde, två var helt okej men den tredje var fantastisk! Helt klart den bästa som jag har sett någonsin. Det var en svärdslukare som uppträdde också och jag hade lite svårt att bestämma mej för vad jag tyckte om honom. Visst, han var en otrolig talang, men det gjorde ont i hela kroppen när han svalde ett meterlångt svärd. Efter showen gick vi och tog en kaffe, för att sen vandra hem till Ferlandina och veckla ut bäddsoffan. Vi pratade ens stund innan meningarna inte var sammanhängande längre och vi inte kunde hålla ögonen öppna längre.

Idag åt vi god frukost och lärde Greg lite om Sverige. Sen har vi gått runt och fikat på på lite olika ställen, Ebba skriver CV och jag sitter på skype. Ikväll ska jag jobba till 03 och efter det ska jag och Ebba troligtvis ut och dansa, om vi är pigga nog för det. Båda två vill dansa så mycket att det spritter i kroppen och det blir till att ringa Ian och skriva upp oss på listan.

 100_5512 100_5513 100_5514

Först satt vi på Venus, men deras Wi-Fi fungerade inte och personalen hade ingen lust att fixa det.

 100_5516 100_5520

Så istället gick vi till La Clandestina och drack gott te och surfade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar