onsdag 26 januari 2011

Happy Birthday!

I lördags efter jobbet kom jag hem till Ebba, åt gott och drack kaffe. Vi ringde Serena, en tjej som jobbade på baren med mej men fick sparken eftersom de inte har råd att betala henne, och möttes för en öl innan vi gick på James födelsedagsfest.

Ölen drog ut på tiden och vi hade planerat att köpa med oss lite vin, men när vin kom ut på gatan igen hade att affärer stängt. Så istället letade vi rätt på en paki för att köpa med oss öl. Vi hade bestämt innan att vi skulle ha 12 öl för 8 euro ( i vanliga fall skulle det vara 12 euro). Vi sprang runt bland pakisarna och prutade och förhandlade, men det är off-season och de tar noga vara på varenda euro de kan tjäna. Vi kom ner till 9 euro och då fick vi en present också, så vi tog de 12 ölen och gick till Borne och James lägenhet.

Där var det många obekanta ansikten och en hel del jag kände igen också. Det blev en fest i musiken tecken, inte förvånad eftersom de flesta var musiker och de satt och jammade hela natten. James var spotify-DJ och spelade underbara gamla godingar och låtar man aldrig hört förr.

Ebba och Serena gick ganska tidigt, runt 03, vilket inte var planen. Ebba skulle nämligen ta med mej hem, se till att jag inte stannade för länge eftersom jag skulle upp och jobba vid 12 dagen efter. Ja, när tjejerna stack så sprang timmarna iväg och helt plötsligt var klockan sju på morgonen. När Ana fick höra att jag skulle jobba om fem timmar tyckte hon att det var bäst att jag inte sov alls. Och eftersom jag bara skulle hinna få ungefär tre timmars sömn så beslutade  jag mej för att följa hennes råd.

När jag kom till jobbet vid 12 så mådde jag förvånansvärt bra, inte alltför trött och ganska sugen på att jobba.  Jag och Midun städade lite, gick och köpte kaffe och tillslut kom lite kunder som vi kunde servera. Vid 16-tiden började jag märka av den sömnlösa natten, speciellt när kassan började krångla, kunder blev sur maten tog slut. Vid 17 kom Vida och bytte av mej och jag tog en cykel till Ferlandina för att dö i soffan. Med stickningen i handen tittade jag på några avsnitt av Shameless medan Greg och Ebba stack iväg till Apolo och Mojito Club för att dansa swing och salsa. Greg var tydligen ingen höjdare på det men Ebba hade nog ganska kul ändå. Jag slocknade ganska snabbt i soffan, sen kom Ebba hem och kröp ner bredvid mej. Det är så mysigt att ha henne hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar