onsdag 31 mars 2010

Påsken är välkommen!

Tack vare alla röda dagar som hör påsken till fick vi sluta tidigare från jobbet idag och behöver inte komma tillbaka på 5 dagar. Så nu ska jag bada i solsken, spendera min lön och lära mej om hur katalaner firar påsk.

Igår var vi på en tapasbar nere vid hamnen, ett genuint ställe med tapas från en region nära Portugal. Jag tänkte att tapas var samma för hela Spanien, men tydligen inte. Jag kunde inte äta så mycket dock, det var mest fisk och skaldjur på bordet. Men det var ett nöje att se de andra äta små sardiner med huvudet kvar och bläckfiskar. Då var jag glad att jag kunde skylla på att jag är vegeterian för att slippa. Fegis-jag.

De andra gick vidare till en ciderbar, men jag var duktig och åkte hem. Det är jobbigt att känna att man är fastspikad i sängen när man ska kliva upp på morgonen, och därför bestämde jag att vara ute till kl. 01 inte var en bra ideé.

Kan även säga att den där språk-utbytessidan som jag blev medlem på i veckan var väldigt bra. Jag har fått mail från 5 personer och har fått svar från några av de jag mailade. Förhoppningsvis pratar jag flytande innan månaden är slut!

1 kommentar:

  1. härligt att höra bella! jag tror spanskan är på din sida.

    SvaraRadera