onsdag 17 mars 2010

Lärare - CHECK

Då har man provat på Engelska lärare i Barcelona också. En tjej på jobbet gör det två gånger i veckan, och nu skulle hennes kollega på semester och de behövde en vikarie. Så i måndags och idag har jag försökt lära söta små spanjorer engelska. Det gick sådär... Men jag fick tre teckningar och jag tror de lärde sej "lucky" och "jellybeans".

Igår var jag, Julia, Becca och Mattias på stranden och åt och tittade på någon som simmade. Mattias fot hade fått bada lite och den gnällde över att det var kallt. Eftersom det blåste ganska mycket började vi gå hem, men stannade vid en champangeria för att dricka supergod och billig cava. Dagens höjdpunkt!

Skönt att det är Torsdag imorgon, jag pallar inte gå upp tidigt längre. Har inte gjort det på ett år ungefär och det är sjukt svårt att vänja sej. Speciellt när alla andra är uppe sent... Men men, det är bara att inse att man är "vuxen" och har skyldigheter. Imorgon ska jag komma i tid, även fast jag inte kommer vilja kliva ur sängen.

1 kommentar:

  1. Haha va sött! hehe då kan dom ju nästan lika mkt engelska som jag...om inte mer...har glömt alltihop tror ja :P Det låter som att ni har det super underbart där nere :D Va skoj att det går så bra med jobben och allt!! Haha snökaos? det syns ju knappt nån snö på bilderna ju!! :P här var det näst intill snästorm igår och idag skiner solen och det är helt vindstilla...tror nån har svårt att bestämma sig eller nått :P

    SvaraRadera