söndag 7 mars 2010

Lördag

Väcktes av att solen sken i genom dörrarna och jag tog det som ett tecken att inte sova bort hela dagen. Så jag hoppade upp och käkade frulle och begav mej ut på promenad.
Jag hamnade på stranden, låg där i någon timme och tittade på surfarna.
Jag ska också lära mej surfa. Nog för att Barcelona inte är den optimala surfstaden, men det fungerar mer än bra här.

Jag åt en våffla med massa choklad på innan jag gick hem för att göra mej redo för bellydancing. Hemma höll Becca på att fixa på sitt rum och skulle sätta upp hyllor. Var skapligt rädd att hon skulle borra igenom väggen och komma in i mitt rum. Inte för jag tror att Becca är en dålig borrare utan för att väggarna här är inte att lita på.

Bellydancingen var superkul, fast svårt. Det är otroligt hur lite koll jag har på mina muskler och hur lite man använder vissa. Dani, läraren, sa att jag måste räta ut ryggen innan jag får problem med den.
Till nästa lördag måste jag köpa riktiga magdanskläder, såna med bjällror och krams på, det gillar jag.

Sen åkte brudarna, jag och Greig till La Pau för att kolla på ett rock-cover band. Det var några kompisar till GP som var med i bandet, vilket var anledningen till att vi åkte ut till ödemarken. Eller ja, det kändes som ödemarken, för det var helt dött där ute. Det är jag inte van med längre kan jag lova, i Barcelona är det alltid folk ute.

Men det var verkligen en upplevese att komma tll det där stället. Det var som att korgen var i ett industriområde, inspräng mellan två garage. Lokalen var inred med bildäck och bilstolar och känslan var högstadiedisko. Det charmigaste var ändå att det var otrolig spridning på folket där, både mormor och morfar var där precis som lillen. Allt det här plus massa rockklassiker gjorde att jag blev helt lyrisk. Ännu en toppen kväll.

Ikväll ska vi gå på teater och imorgon börjar jobbet, skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar