onsdag 3 mars 2010

30

Det är dag 30 idag, 30 dagar i Barcelona. Känns som det har gått väldigt snabbt samtidigt som att vi har vart här hur länge som helst. Kanske för att jag har haft en hel del hemlängtan men ändå känt att det här är rätt. Hursomhelst, dag 30.

Igår var jag och Julia inkastare till en engelsk pub vid Rambla, Queen Vic. Synd att det regnade, var dåligt med turister och var tisdag - inte ulitmat om man vill tjäna pengar på att vara inkastare. Hos Queen Vic är det nämligen bara provision, många andra kör med timlön och låg provison. Jag och Julia kom dit, fick oss en drink, lyckades få in 4 pers innan vi gick och satte oss på en annan bar för att dricka White Russians och prata istället för att jobba. Supermysig kväll, dyra drinkar och lite ångest över att vi skulle upp kl. 07.00 idag.

Imorse lyckades vi oss ta oss upp och Julia kilade iväg till McDonalds för att flippa burgare. Jag försökte hitta addressen till telemarketingstället som jag skulle på interjuv hos. Ingen framgång på den fronten, addressen fanns inte, nummret jag fått att ringa till fungerade inte och jag hade inte fått svar på mailet jag skickat. Så jag gick hem och åt frukost, tittade på Queer as Folk och tog det lugnt.

Då ringde en kvinna från ett annat företag och frågade om jag ville komma på interjuv imorgon, ett kundtjänstjobb. Nu när jag satte mej vi datorn igen såg jag att Johan från det företaget jag skulle till idag hade svart och ville att jag ska komma in imorgon istället.
Så imorgon är en bokad dag, måste upp tidigt och fixa med lite papper som man ska ha när till det ena jobbet.

Och viktigast av allt, imorgon ska jag och mina housewifes åka till IKEA och köpa hem lite Sverige.

1 kommentar:

  1. äta med s framför5 mars 2010 kl. 12:11

    SHIT! 30 dagar!! känns mkt kortare...kanske beror på att ni är där och gör en massa roliga saker var och varannan dag medans jag bara går ocmkring och lullar här hemma :P haha vi måste skypa nån dag bella!! :D Puss!!

    SvaraRadera