måndag 29 mars 2010

Lära sej spanska var det

Ja, min spanska går inte framåt i den takt jag vill. Jag känner att jag har lagt den åt sida lite den senaste tiden. Det var längesen jag träffade Miguel och jag har inte lyssnat på spanskakursen som jag fick av Greig. Inte bra.
Så idag har jag vart inne på en sida där man kan hitta folk som vill lära sej andra språk här i Barcelona.
Jag lär dem engelska och de lär mej spanska. Jag hoppas bara att någon kommer vilja snacka med mej.

Idag kom Beccas mamma och hennes sambo hit och de hade med sej MASSA svenskt godis. Jag har saknat det vill jag lova, även om det inte fanns något saltlakrits i det gigantiska påskägget som hon hade med sej. Jag tror jag ska be Svensson köpa med sej åt mej.

Våren är verkligen här nu och snart är det för-sommar. Helgen har spenderats på stranden (brände mej kan jag erkänna), på gatorna i Born och i Parc de la Ciutadella.

Nu sitter jag på te-stället där ägaren tittar på dubbat CSI. Och det är mycket spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar