söndag 7 mars 2010

En toppen fredag

I fredags fick jag jobb på ett telemarketing företag som säljer annonser till norska företag, helt toppen! Nu känner jag verkligen att jag är här för att stanna och pengarproblemet är löst för alla. Så jag skuttade lycklig hem, sen gick jag och Julia och köpte choklad-croissants för att fira.
Inte så tokig va?
Vi försökte betala hyran också, men bankerna här i spanien är verkligen speciella. Dels stänger de för tidigt och sen måste man ha konto på banken för att ens kunna sätt in pengar på någon annans konto. Som om att jag måste ha konto på Handelsbaken för att kunna sätt in pengar till någon annan där. Spanien i ett nötskal; charmigt men opraktisk.

När kvällen kom vankades det kalas, Greigs bästa vän Conny fyllde 35. Vi åkte till en mysig liten bar och möttes av ansikten som vi kände igen, för en gångs skull. Eller ja, det var ganska många som jag inte kände igen men efter förra helgen när Greig fyllde år känns det som man har sett de viktigaste. Efter blev det show, bellydancing och tango. Några vänner till Conny är bellydancing lärare och de dansade för oss, riktigt kul att se. De var riktigt duktiga.

Efteråt dansade Conny och hennes kille tango, de var också jätteduktiga.

Tror att Conny såg fascinationen i mina ögon och berättade att de skulle ha en bellydancing lektion dagen efter och att jag borde komma.
Sen kom Carlos Polisen och det visade sej att han inte bara är polis utan även trollkarl. Som vanligt blev jag helt häpen och förstod inte alls hur han gjorde, men han skyllde det på att jag är blond och jag kände det nätan som jag var hemma hos pappa och Anne-lie igen. Riktig deja-vu.

På vägen hem genom Raval kom en lång brasilanare och var otroligt dryg. Sen visade det sej att han försökte sno Mattias mobil, men han lyckades som tur var inte. Folk är bra tokiga här när det gäller att sno saker. Tur att man lär sej mer och mer hur de gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar