lördag 13 mars 2010

Hard work work

Den här veckan har gått sjukt snabbt, snabbare än vad de brukar. Troligen för att jag har jobbat varje dag och fått lite rutin på min vardag, inte bara går runt och fikar hela tiden. Inte för att det var något fel med att göra vad man vill hela tiden, men det blev lite långsamt på slutet.

Jag trivs bra på jobbet med, snälla arbetskompisar och chef. Vi är ungefär 10 svenskar och en dansk som sitter och ringer. Vi svenskar ringer till Norge eftersom det redan finns så många som ringer till Sverige. Man får hålla sej för skratt när de på andra sidan luren börjar snacka, för det låter riktigt kul. Och alla har låtar som man får lyssna på medan man sitter i telefonkö, idag fick jag lyssna på tevespels-musik och ”I will always love you” på panflöjt bland annat. Jag förstår inte hur man ska kunna ta dem seriöst efter det. Fick bonus på 50 euro den här veckan för jag sålde 2 annonser, inte så tokigt. Johan, chefen, sa att det tar ungefär 4-5 veckor innan man får sitt första sälj men själv fixade man två stycken 2:a och 3: dje dagen!

Jag var och hämtade min lön på Shoko med, så nu lär jag klara ekonomin fint den här helgen. Jag hoppas verkligen jag får börja jobba helger där, för det var jättekul att träffa personalen där igen, de är supersöta.

Vi ska på öl-provning med jobbet ikväll och efter det ska vi käka tapas, så snart ska jag upp och göra mej i ordning. Vi har haft en målare som skulle fixa taket i duschen hos oss idag, hoppas att man får duscha. Jag tänker göra det även om man inte får.

Det har blivit kallt här igen. De senaste nätterna har jag vaknat av att det har vart så kallt i mitt rum, spanjorer kan inte isolera. Plus att mina balkongdörrar inte riktigt går att stänga och Julia bestämde sej för att tvätta mina gardiner, så det har dragit jättekallt. Men hursomhelst föredrar jag ett kallt rum framför ett kallt land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar