lördag 13 mars 2010

El Born

Igår var det firmafest. Och den slutade som de alltid gör, med alldeles för mycket alkohol i kroppen. Som tur var åt jag innan ölprovningen, annars hade jag inte överlevt länge. Nu klarade jag mej till 6 på morgonen.

Ölprovningen var jättekul och ölen var inte så tokig faktiskt. I vanliga fall hatar jag öl, men igår hittade jag ändå någon tjusning med det. Tror pappa kommer bli stolt.
Vi fick lära oss lite om hur man luktar och smakar på öl, kanske inte rocket science men intressant. Sen gick vi på italiensk restaurang där jag åt en av de godaste efterrätterna i mitt liv. Hemmagjord glass med hallon och chokladsås och nått annat odefinierbart. Gott!
Efter det tog Johan med oss till en av hans vänners bar och bjöd oss på cocktails.

Det var tänkt att hela gänget skulle gå till en klubb sen, men vi tappade bort varandra på La Rambla, så jag, dansken och hans kompis gick till Apolo. Efter några timmar där tappade även vi bort varandra och det slutade med att jag gick hem utan jacka. Dansken hade nämligen hängt in den i garderoben tillsammans med sin, och sen försvann han. Becca var lite förvånad att jag tagit mej hem utan att bli rånad, men antagligen trodde folk att jag redan blivit rånad.

Becca hade fixat jättegod frulle till mej när jag vaknade. Jag bor verkligen med de bästa brudarna man kan hitta. Ikväll ska vi ut i El Born, det mysigaste området i Barcelona. Det är en härlig, bohemisk atmosfär där och mysiga barer.

Nattis berättade att hon har planerat lite för när hon ska åka hit och hälsa på, då blev jag glad. Det lutar till och med mot två resor hit, en med killen och en solokvist. Jag ska visa dem allt bra med Barca, speciellt Born!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar