lördag 20 mars 2010

Inflyttningsfest

Igår hade vi inflyttningsfest på Ferlandina 57, mycket trevligt!

Slutade vid 14.00 igår eftersom det var Fredag, så jag tog följe med Sanna, Tilde och Ruben till Sant Antoni. Sen var det bara att röja i lägenheten, Julia hade duktigt tagit fram massa disk. Fast det gjorde inget, skulle ändå städa allt.
Så jag och Becca städade, bakade foccacia, muffins, havrekakor och fixade annan mat från kl 17.00 till 20.30. Sen hade vi en halvtimme på oss att göra oss snygga innan folket ramlade in.
Vi lyckades, såklart.

Julia har fått ett nytt jobb i en klädaffär och hon jobbade till kl. 21.00, så hon slapp all stress. Måste säga att fröken Öhlander missade all stress igår och anlände precis när festen var som bäst.

Det ver jättekul igår, människor från hela världen, god mat och presenter. Först fick vi superfina vinglas av Kadijha och Miguel och sen kom Mattias med ännu mer vinglas plus ölglas. Så nu är det slut på plastmuggar på våra fester! Sen fick vi ett antal flaskor med vin av folk som kom, för att inte tala om all öl de lämnade kvar.
Både jag och Greig var nöjda med det när vi kom hem från baren som vi hade tagit festen till.

Ikväll ska vi hem till Greig för hans lägenhetskompis Didac har fest. Jag och brudarna funderar på att smita ifrån den för att ta en tjejkväll på stan. Vi har inte haft så mycket tid att prata den här veckan för alla har jobbat så mycket, så de kan behövas.

Jag tänkte att jag skulle laga mat åt brudarna ikväll. Rostade rotfrukter med någon veggo-biff tror jag. Vi får se...

Imorgon ska jag på interjuv på en bar inne vid La Rambla! Skulle vara jättekul att få ett extrajobb eller byta ut telemarketing jobbet helt, beroende på hur mycket man tjänar på baren (och om jag får det). Det är många barer som börjar söka mer personal nu, så jag ska ta en extra sväng med CV:et i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar