fredag 23 juli 2010

When the sun goes down

Innan det bar av till Las Cuevas igår stannade jag och Julia för ett glas vin på en bar på Calle Carmen. Det var första gången vi träffades själva och snackade sen jag kom tillbaka så det var behövligt och mysigt. Massa människor fick sparken på Julias kontor igår och vi kom underfund med vilken tur vi har som har relativt fasta jobb båda två. Vissa förteag har verkligen drabbats av krisen här, och krisen är långt ifrån över i Spanien. Men Julias företag växer med krisen eftersom det blir billigare att ta sej och vara i Barcelona. Och ja, jag kommer ju sälja mest till Sverige och alla vet ju att vi är shopoholics!


Julia på Canela de Raval

Jag och Julia satt fart mot plaza tripi för att möta Emma och Paul som hade vart och käkat fish&chips. På vägen mötte vi Laurent och Claudio som hade vart ock käkat. Laurent berättade att det hade blivit kaos på festivalen i Valencia och alla hade lämnat sina grejer och stuckit. Men är det nästan inte alltid så på festivaler?

Bandet som spelade var bra, men eftersom musiken var ganska låg blev folk störde om man pratade. Vi var inte riktigt på humör för att sitta tysta och lyssna, så det blev mycket Ssscch-ljud från olika håll. Tillslut hittade alla en bra kombo med vårt snack och musiken.
Det blev en sen natt och när klockan började närma sej två blev alla trötta och konstiga så vi bestämdes oss för att gå hem.
Det var inte kul att kliva upp imorse efter så få timmars sömn. Imorgon ska jag sova ut ordentligt!





Monstrerna från Ferlandina












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar