lördag 17 juli 2010

37

Idag när jag cyklade hem åkte jag förbi en skylt som visade tid och grader. 16:48, 37 grader. Svetten rinner som vatten fast man precis har klivit ur duschen och det finns ingenstans att gömma sej för värmen. Eller jo, när jag städade Barceloneta och satte igång AC:en för att pumpa ut kalluft.

Jag kom hem, tog en dusch och gick till Dostrece för att möta Julia och Matthias och äta lite. Helt perfekt; god mat, fint sällskap och sen kom fiesta de Raval och spelade på gatan. Vi pratade om allt som har hänt de senaste veckorna, om att vi alla letar nya lägenheter. Jag och Julia har bestämt att det är dags för en egen lägenhet med våra möbler och där man får sätt upp hyllor och måla väggarna om man vill. Matthias är trött på Raval och vill ha en terass. Det vill vi också såklart. Jag förstår att han vill bort från Raval, han har ändå bott här i 4 år. Men jag trivs jättebra och vill inte byta läge än, det är nära till allt, inte så mycket turister och massa härliga ställen att hänga på. Men lite större vore inte fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar