söndag 18 juli 2010

Sista dagen som städerska

Idag var nog min sista dag som officiel städerska. På måndag börjar nya jobbet och då kommer jag nog bara hjälpa Julia när det krisar på helgerna. Fast helst inte det ens.
Imorse var det mysigt att åka och städa ändå, jag cyklade till Gracia och köpte en kaffe med croissant och satte mej för att vänta på Julia. Som vanligt döck hon upp 2 minuter innan ut-check, sen hetsade hon upp efter att ha letat efter nyckeln.

Efteråt åkte jag ner till Julia och Matthias som satt bakom Boquerian på en restaurang som heter Ra. De satt och åt lunchmeny och jag hoppade in när det var dags för efterrätt. Vi kom fram till att det var väldigt mycket semesterkänsla över de senaste dagarna, väldigt lugna dagar med mycket restaurangmat och musik.

Njuter av en sommmarlunch

Jag hade en lägenhet kvar att städa, så jag åkte iväg på en bicing. På kvällen när det var lite svalare gick jag ut och träffade lite kompisar som jag inte sett på länge och fick reda på att Laurent hade åkt till Valencia på festival. Det är inte så tokigt tänkte jag. Jag ska börja ta mej utanför Barca mer, speciellt nu när jag får lite pengar i plånboken.

1 kommentar:

  1. hej! mitt namn är julya och jag hamnade här på din blogg av en slump. jag tänkte flytta till barca i höst och läste här att du jobbat som städerska, var då? kunde du spanska? har du några andra användbara tips? jag hade varit upp över öronen tacksam för svar:)
    svara gärna på till min mail: julyaekberg@hotmail.com

    SvaraRadera