torsdag 22 juli 2010

Sala Montjuic

Igår efter en lång dag på training bar det av till Montjuic för utomhusbio och liveband.
Först trängdes jag lite med turisterna på marknaden, för att ännu en gång inse att det är billigare och snabbare att handla ner hos min frukt-granne.
Jag gjorde i ordning en sallad, plockade ner vin och plastglas i en väska och skyndade på Emma och Paul. Paul är Emmas kusin som bor hos oss i några nätter, han är ute och WWOOFar i Barcelona trakterna. Vid plaza Espanya gick bussen upp till Castel där bion hölls, vilket är högst upp på berget. Det var supervackert däruppe, när man ser ut över hela Barcelona, bergen på andra sidan och havet.

Jag, Emma, Paul, Matthias, Greig och Verner gjorde oss bekväma och såg hur gräsplättarna runtomkring oss täcktes med filtar och sittunderlag. Alla hade med sej picknick som vi delade medan vi lyssnade på ljuvlig blues från ett band på scenen.

Vädret var helt underbart, som vanligt med strålande sol och perfekt varmt.

Filmen som visades var faktiskt den svenska Låt Den Rätta Komma In, så vi prickade in det hela bra. Den visades på svenska med spansk subtitle, så jag tror bara att det var jag och alla andra svenskar som märkte att dialogen var lite stel. Eller jag tror jag var den enda som tyckte det, alla andra verkade älska filmen.

Kl. 01.00 traskade vi allihopa ner för berget eftersom det inte går så många bussar vi den där tiden. En timme föll jag i säng och somnade på dirketen. Sen var jag inte så glad när klockan ringde imorse. Men det hgar varit en bra dag och nu ska jag, Julia, Emma, Paul och Greig ut på en mini-konsert på en bar som heter las Cuevas del Sorte, MYS!

1 kommentar:

  1. jag håller med dig i filmen, men det var fina bilder åtminstone! :)

    SvaraRadera