lördag 19 juni 2010

Midsommar

Idag firar Sverige att Victoria ska gifta sej, medan man i Barcelona firar MIDSOMMAR.
Vi ska packa oss ner till stranden med massa pannkakor, jordgubbar, sangria och spela kubb, fotboll och frisbee. Planen var att jag skulle fiax en midsommarstång, men det var lättare sgat än gjort. Jag kanske lyckas få ihop en, det lär visa sej. Tror att det kommer bli en superhärlig dag även utan den.

Annars firar vi Pride 2010 också, och ikväll ska vi troligen ut och klubba lite. Julia, Mattias och Emma började lite smått igår på en gaybar, efter vi hade tittat på England - Algeriet, men jag var i full fokus med att få min mobil tillbaka.
Den försvann nämligen natten innan när vi hade fest på stranden, men några franska turister hittade den och svarade när Laurent ringde. Så han gick och hämtade den, jag låg hemma och sov och visste inte ens att den var borta. Dagen efter märker jag det och är på väg för att köpa en ny när Julia kommer hem och frågar varför Laurent har min mobil. Jag har abslut ingen anning, men lycklig är jag att den inte var borta. Det känns som att karma börjar ge tillbaka till mej, efter alla gånger jag har blivit av med saker så har det vänt och saker kommer tillbaka till mej igen.

Igår innan matchen tog Emma oss till en Fish&Chips, och för första gång provade jag vad engelsmännen äter varje fredag. Och det var faktiskt gott! Blir nog fler fredagar med Emmas favorit fredagsmat. Nu ska jag väcka henne också, sen ska vi fixa sangria och börja traska iväg mot stranden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar