söndag 13 juni 2010

Lämna nudiststaden

Biljetterna är bokade, den 28:e åker jag tillbaka till Sverige i 18 dagar. När jag åker var det ett halvår sen jag var hemma, så det känns kul att ta en tripp. Fast det bästa är att jag vet att jag kommer hem till Barcelona sen. En annan bra sak med att åka hem är att jag kanske kommer kunna sova på kvällarna igen.
Eftersom det är så varmt måste jag öppna balkongdörren men då kan jag inte sova för att sopbilarna kommer 2 gånger varje natt och städar gatorna. Typiskt.


I förrgår jobbade jag lite med Julia, och när vi var på väg till lägenheten blev vi omkörda av ett gäng cyklande nudister. I Katalonien får man lagligt vara naken på alla offentliga platser och vi har några kändisar som alltid springer runt som nakenfisar i stan. En av dem är en man som har tatuerat ett par kalsonger och han håller sej runt hamnen. Jag har aldrig sett honom dock, men det känns som cykelnudisterna slår honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar