tisdag 15 juni 2010

13 dagar tills Sverige

För någon dag sen när jag var och skulle köpa något och äta på ett av mina favoritställen i Borne började killen som jobbade där fråga vad jag gjorde i Barcelona. Jag förklarade att jag bor här sen 5 månader tillbaka och att jag är på jakt efter jobb. Tur som man har så erbjöd han att ringa när de behöver folk, efter jag har kommit tillbaka från Sverige. Jag vet inte, men det känns som att jobben snubblar över mej, även nu när jag inte försöker skaffa ett. Känner mej lite bortskämd när jag inte blir lycklig och supertacksam när detta händer, med tanken på att 20% av folket i Spanien är arbetslösa. Men jag är väldigt nöjd med de jobb jag har nu, städa och Mina.

Mina har fått sitt vaccin nu, så de senaste två dagarna har vi varit ute på gatorna. Hon är världens lustigaste, fattar inte alls vad hon ska göra ute. Rätt vad det är så sätter hon sej bara ner och tittar konstigt på mej eller börjar tugga på något skräp från gatan. Folk älskar henne och var femte meter får vi stanna för att folk vill hälsa på henne och fråga vad hon heter, hur gamal hon är, vilken ras etc. Imorgon ska en kompis till Tove ta hand om henne, i raggningssyfte.

Vädret har vart sådär de senaste dagarna, solen har bara kommit fram på eftermiddagarna men tydligen ska det vara fint imorgon och då ska jag packa mej ner till stranden och med alla tusentals turister.

Igår var jag, Julia och Mattias på en indisk restaurang för att fira att vi överlevt dagen (mest att Julia och Mattias överlevt antar jag, eftersom min dag var lugn och skön). Efter vi käkat fick vi något att röka, väldigt spännande. Det smakade inte så mycket óch jag har absolut ingen aning om vad det var, Mattias trodde att det var ett blad av något slag. Jag tänkte hela tiden, det här skulle aldrig hända i Sverige.
Mycket av det som händer här skulle aldrig hända i Sverige i och för sej. Spännande.

Spanskan går super, jag pluggar varje dag och tycker det är jättekul. Att Laurent tycker att jag pratar som en Paki (killarna från Pakistan som säljer öl, samosas, paraplyer, kokosnötter, hasch eller vad tusan du vill i varenda gathörn) är en annan sak. Men när han sa det så sa Claudio "Det gör ju du med nästan", haha. Spanskan går bra i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar