fredag 30 april 2010

A change is gonna come

Nattis är i stan, vädret är underbart och jag är ledig.
Jag har bara träffat Svensson en gång hitills, men ikväll ska hon och Lasse hem till oss på middag och sen ska vi upp till Gracia och testa några barer.

Jag har varit ganska lat den här veckan, bara sett mej om i stan och njutit av solen. Jag planerar på att ta alla restauranger med storm nästa vecka med mitt nya CV som jag slipar på för tillfället. Jag är också på jakt efter language exchange-kompisar som kan hjälpa mej förbättra min spanska. Det är en tjej som jag ska träffa nästa vecka som verkar jättetrevlig.

Imorgon får vi en ny inneboende i lägeheten också, en tjej från Turkiet. Becca åker hem nu i 4 månader och undertiden ska den här tjejen bo i hennes rum. Det ska bli kul och lite halvläskigt att ha en helt främmande människa bo hemma hos oss., eftersom lägenheten är ganska liten.
Men det blir nog bra.

Nu ska jag iväg till Sants, Greig hade hittat ett häftigt plaza med någon bar eller så som han ville visa oss. Och igår hittade jag och Becca en helt underbar liten restaurang/bar på samma gata som Mattias bor på, den kommer besökas fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar