torsdag 8 april 2010

Nytt jobb!

Nu har jag börjat på ett nytt jobb.
Det kom lite hastigt och jag blev skapligt förvånad när de ringde eftersom jag inte sökt jobb på ganska länge nu.
Men nu jobbar jag i kassan på en restaurang på Passeig de Gracia, ett katalanskt ställe som är helt otroligt stort.
Det bästa är att jag har skrivit kontrakt med dem redan, även om jag inte förstår vad kontraktet betyder, men det innebär nog att det inte kan sparka mej så lätt.
En annan ska som är väldigt bra är att jag pratar och hör spanska hela dagarna, ingen pratar engelska med mej. Så jag hoppas att jag lär mej snabbt nu, för jag vet inte om jag kommer kunna börja på en kurs nu. Det kanske får bli privat lektioner, men det är ganska dyrt. Vi får se...

Idag kör jag dubbelpass, så jag jobbade mellan 12 och 16, sen ska jag tillbaka vid 20 och jobba tills vi stänger vid 02. Det är bra, jag gillar ju att jobba på natten.

Det var de senaste nyheterna från Barcelona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar