söndag 9 maj 2010

Utelåst

Nu var det en bra stund sen jag skrev sist och det har hänt en hel del.
Becca har åkt hem till Orsa och alla tycker att det är supertrist. Jag saknar henne helt otroligt mycket, ändå har det bara gått några dagar. Men när man är van att bo med någon och ha den personen runt sej så ofta blir det ett stort tomrum när den försvinner. Speciellt efter Becca, för hon är den bästa människan man kan tänka sej, hon har fått mej att trivas här även när hemlängtan har trängt sej på.

Jag lyckades låsa ut mej själv på häromdagen också, inte så kul. 4 våningar upp, och alldeles för långt till Julias balkong gjorde att jag satt där över 1 timme innan jag blev räddad. Grannen från andra trappuppgången kom ut på sin balkong och skuttade lätt över till min för att på något lustigt vänster lyfta bort dörren som gått i baklås.
Tur var det, jag hade förberett mej för att sitta där hela natten.

Nu är jag i Barceloneta och har gjort en check-out åt Julia. Jag ska kanske börja hjälpa henne med check -in/out, städa och annat som hon inte hinner med. Det är bra för mej, för jag kommer kunna plugga spanska ganska mycket och få in lite pengar då och då.

Ikväll ska vi ha filmkväll hos Mattias, så nu ska jag kila hem och laga lite mat.

1 kommentar:

  1. Hej gumman!!Det är väl tur att det finns snälla grannar!?Men annars verkar allt vara bara bra med dig.Tråkigt att Becca åkt hem,men hon kanske kommer tillbaka?Och du kanske har funderingar på att komma hem?????Emil har ju lite problem med sin tass igen,antagligen pga han blivit kliven på tassen.Såg ut som att det blivit en blodblåsa,och farbror hunddoktorn sa att det kunde vara ett blåmärke,och att vi skulle avvakta.Och han är pigg,äter,dricker och busar,så det kanske är så!!!Ha det så gott till nästa gång!!Tusen pussar och kramar från mig!!!!

    SvaraRadera