onsdag 2 februari 2011

Ledig och solen skiner

Eftersom jag inte jobbade i onsdags bestämde oss Ebba och jag för att gå upp i tid, plocka ihop en härlig frukost och ha årets första picknick. Med kaffe, mumsiga mackor fyllda getost, färsk spenat, tomat och avokado studsade vi mot Plaza Univeristat där vi slog oss nere på en bänk och tittade på skatearna som också njöt av det fantastiska vädret. Imponerade av pojkarna som åkte bräda, våra mackor och hur varmt det faktiskt kan vara i februari pratade vi om framtiden. Alla möjligheter som finns i den här staden, om man ska jobba och tjäna pengar, jobba och inte tjäna så mycket pengar men istället ha ett liv eller kanske plugga.

 DSC_0071 DSC_0075 DSC_0078

 

Efter picknicken gick vi till International House för att göra ett test för att börja plugga spanska. Både jag och Ebba måste bättra på och lära oss mycket mer än vad vi kan nu. All svenska och engelska som vi pratar gör det svårt att förbättra spanskan, så nu tyckte vi att det var dags att ta tag i problemet på riktigt. Ebba kommer börja plugga på måndag och för mej fanns det ingen nivå som passade, så jag får antingen leta mej till en annan skola eller komma tillbaka i mars när de har fler kurser.

På kvällen gjorde vi halvt hemmagjord pizza, botten hittade jag på Consum när jag var ensam i lägenheten för några månader sen och tänkte att de kan vara bra att ha. Och de var de, för båda jag och fröken hade bråttom och behövde något snabbt. Så vi rörde ihop en tomatsås med nästan övermogna tomater, vitt vin, vitlök och chili. På den ena pizzan körde vi spenat, paprika, blåmögelost och örter och på den andra spenat, getost, valnötter och honung. Mycket godare än alla hämtpizzor i Sverige om du frågar mej där man som veggie inte har några alternativ och bagarna slänger på alla grönsaker de har i hopp om att man ska bli nöjd. Bättre är det att göra egna hemma och ösa på vad smaklökarna känner för.

DSC_0267  DSC_0259 DSC_0254 

 

 

 

                                                          Medan vi åt kom vi på säkert 15 andra pizzor vi vill experimentera fram. Nu väntar vi bara på fikonsäsongen.

 bella-ikon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar