fredag 28 maj 2010

Nytt jobb - Valpvakt!

Idag ska jag vara valpvakt till Mina, det är mitt nya "jobb". 2 timmar om dagen tar jag hand om världens sötaste lilla labradortjej och det botar min hundabstinens samtidigt som jag får betalt. Sist jag kom dit hade hon klättrat in i köket, vält allt hon kunde och tuggat på det mesta, men ändå hade jag svårt att vara arg på henne. Tove, ägaren till Mina, har en av de finaste lägenheterna jag sett och en musiksamling som tar upp ett helt rum, så jag njuter verkligen under mina 2 timmar.

Igår var jag med Tone på avslutningsfest för deras utbyte, hon ska åka tillbaka till Norge nu. Det är lite synd för vi har inte setts så mycket utanför Cosmo, där hon jobbar, eftersom hon jobbar mest hela tiden. Men vi bestämmde att jag och en av de italienska killarna som också är här på utbyte skulle åka tdit i vinter och åka snöskoter.

Det var massor av italienare och portugiser som var med i det här utbytet och många av dem skulle stanna en stund till i Barca. Jag ska träffa en av tjejerna senare och kolla om jag också kan göra något utbyte, i såna fall kanske det blir en tripp till Mexico, Budapest eller Kapstaden till vintern. Vi får se vad vi kan ordna.

Just det, jag har fick en infektion i njurarna igår, så det bar av till sjukhuset i jäkla fart. Jag märkte på morgonen att jag hade ont och så, men jag tänkte att det skulle gå över om jag köpte tranbärsjuice, så jag gav mej ut på en shoppingrunda. Jag kom inte så långt dock, 15 minuter efter jag mötte Becca så fick jag ett yrselanfall och gick in på en toalett. När jag märkte att jag kissade blod tänkte jag att det är nog lika bra att åka till sjukhuset och där fick jag en dunderkur av antibiotika och smärtstillande, och idag mår jag prima!

Nu ska jag släppa in Julia som har tappat sina nycklar när hon var ute och joggade. Inte bra...

2 kommentarer:

  1. Hej Bella.
    Har du inte funderat på Kabul eller något annat lugnt och finnt ställe,har hört att det verkar vara lite hålligång borta i Korea.
    Kanske du kan kolla vad som händer där?
    Padre

    SvaraRadera
  2. men vännen! nu blir jag rädd, vilken tur att det gick bra för dig på sjukhuset.. och härligt att du har fint jobb, det låter som ett toppenjobb för dig att passa hund ;)
    vi hörs snart!! hoppas skåne är nästa anhalt vi ses på. puss!

    SvaraRadera