onsdag 12 maj 2010

Language Exchange

Igår varjag på Language Exchange med Greig. Det var jättetrevligt, massa härliga människor som vill träffa andra och förbättra något språk. Det slutade med att jag och en man från Sitges gick till en indiskt ställe och åt samosas.

Idag pratade jag en sväng med Becca och hon berättade att de skulle öppna våffelstugan imorgon. Så nu kan jag åka hem närsomhelst och vara säker på att jag får en supervåffla.
Men nu har jag inga planer på att åka hem på ett tag, stortrivs även fast jag inte har något jobb.
Men jag söker jobb lite då och då, fast nu har jag bestämt mej för att satsa på spanskan. Att invistera 2-3 månader i spanskan kommer nog resultera i fler jobbchanser än engelskan.

Jag ska börja hålla på med keramik också, har hittat en liten affär nära mej som fick mej inspirerad att börja. Alla böcker är på spanska dock, men det är ett bra sätt att lära sej. Mycket bilder och lite text, precis som en barnbok.

Ikväll ska vi kanske gå på en grekisk restarang och käka. Det är buffe där varje onsdag och det kostar bara 5 euro! Mattias hittade det här stället och det ska tydligen vara riktigt bra mat. När jag berättade det för Greig ville han gå på en gång. Vår all-around manager Julia måste troligen jobba, men jag propsar på att man faktiskt måste äta också.

Nu ska jag lämna Starbucks för att gå hem och plugga spanska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar