lördag 5 mars 2011

Familjeveckor

I onsdags kom Ebbas moster och kusiner till stan, igår kom Camilles brorsa och på söndag kommer Ebbas brorsa. Det är turist-dagar på Ferlandina, visa våra favoritrestauranger, barer, museum och sevärdheter.

Igår jobbade jag och efter jobbet hämtade jag upp moster och kusinen för att gå på konsert. Dani och de andra skulle spela på en liten bar i Raval. Det blev proppfullt därinne och jag fick tränga mej fram till Camille och Nicolas som hade vart där i i tid och lyckats slå sej ner i en soffa. Det var en jättebra spelning med mycket känsla och nästan alla i publiken kunde sjunga med. Folk började dansa fast man knappt fick plats att sitta och Camille lät som om hon åkte berg-och dalbana.

Robin, Vidde och Ebba kom förbi med massa andra svenskar och vi försökte komma på hur Vidde skulle få med sej den stora sombrerohatten ut från baren utan att personalen skulle märka. Vi kom tillslut fram till att det kanske var bäst att lämna hatten där och vandra vidare mot Gotico. Det blev en lång natt med många skratt, tumbrottning och IQ-test.

Ikväll är det jobb, men  först kanske jag tittar in hos Robin och Vidde som har fest ikväll eftersom Vidde fyller år på måndag. Men jag ska försöka ta mej hem i tid, imorgon har jag morgonskiftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar