måndag 11 oktober 2010

Bortglömt inlägg!

Vilken helg!

Energin är på topp, känner mej utvilad och redo för alla påhitt som denna vecka har med sej.



Jag tog en långhelg med två dagars sjukskrivning. Första dagen hade jag fullt upp med att inse att jag inte skulle jobba utan bara ta det lugnt. På kvällen gick vi ut till Manchester, en bar nära oss som vi har pratat om att vi ska gå till hela sommaren eftersom Emma är ifrån Manchester. Det var helt ok, kanske inte riktigt den stämmning vi ville ha just den här gången. Så vi gick ner längs Joaquin Costa, en gata brevid våran som är full av barer, restauranger och mysig affärer, och där hittade vi ett nyöppnat ställe med en jättestor kvinnoskulptur på bardisken. Härlig personal, billigt och perfekt miljö!



Tjejerna gick hem, men jag och Emma stannade och väntade in att Dani skulle komma. Han och grabbarna kom tillbaka till Barcelona samma dag efter att ha varit på turné i en månad ungefär. Det var så härligt att se honom igen och han berättade om alla tokigheter de vart med om.

En av våra gemensamma vänner, Pablo, som också var med ute på turnén fastnade i franska tullen eftersom han inte har alla papper man behöver för att vara i Europa. Han har bott här i 8 år eller så nu men vi blev alla jätteoroliga när vi fick höra att han satt arresterad i Frankrike och att han kanske skulle bli deporterad till Argentina. Som tur var vägrade Spanien betala flyget och fransmännen kände inte heller för det, så de släppte honom. Men inga spelningar för Pablito, han fick åka tillbaka till Barca samma dag.



På fredagen stack jag och Emma upp till Gracia, jag ville visa henne några av mina favoritställen däruppe. Tyvärr var mycket stängt eftersom de gör precis vad de vill, men vi hittade den engelska second hand bokhandeln, Natura och en välgörenhets butik där Emmy köpte en härlig blå scarf. Vi käkade tapas på en terass och sen åkte vi hem mot Raval igen.



Hemma hade Linnéa och Elin köpte ingredienser till pizza och sen var det 4 kockar i vårt lilla kök som kastade tomater, skinka, ost på pizzadegens olika delar. Ebba kom hem efter hon jobbat, sen fortsatte kvällen i Ferlandina anda.

Härliga tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar