fredag 15 april 2011

Där jag hör hemma

Nu är jag tillbaka i Barcelona efter en dryg vecka i Sverige. Efter bara 5 dagar här så har jag varit på 3 intervjuer och fler erbjudanden har getts, hunnit bränna min vita hy och träffat min underbara vänner här.

Min kärleksförklaring till den här staden, människorna skulle kunna göras oändlig, men det får bli en annan dag. Nu har jag och Ebba ätit mumsig mat från hennes restaurang. Snart ska jag iväg och provjobba på Travel Bar Port och jag hoppas och tror att det kommer gå bra. Imorgon tänkte jag och fröknarna sticka iväg på en liten utflykt, kanske till labyrintparken eller upp i bergen.

Jag har en lång lista med saker som jag borde göra också, men jag känner ingen inspiration när solen skiner ute, folk är på bra humör och telefonen plingar om eventuella kaffestunder på en uteservering eller luncher på stranden. Att sitta inne vid datorn är inte alltid så lockande helt enkelt.

Här kommer några bilder, mitt minneskort slutade fungera i mitten av veckan så många bilder har försvunnit. I alla fall, så här har vi det på Ferlandina för tillfället.

DSC_0022 DSC_0012444

Ebba och jag tog på oss de nya tofflorna vi fått av mamma. Camille har inte hunnit hem för att få sina, men det ska vi ändra på inom kort. Väldigt uppskattade mystofflor -  Tack mammsen!

DSC_0003DSC_0012 Här är våra nya roomies! Humle och Dumle ser är de två aliens som bor i vår vattenflaska. Hooker räddade Camille och Ebba från piratbaren Hook i helgen när de var där. Nu bor han i vårt kylskåp och håller ordning på saker och ting. Men konstigt nog försvinner vårt smör ovanligt fort nuförtiden…

 

DSC_0006 DSC_0007  DSC_0015

    

Och här är vi, Ferlandinaflickorna! Tyvärr går denna era mot sitt slut, i veckan som kommer flyttar Camille och 19:e maj flyttar Ebba till Sverige. Men vi njuter varje minut av varandras sällskap.

2 kommentarer:

  1. Guuu vad söta era nya mindre inneboende är! Man ser på bilderna att de har karaktär.

    SvaraRadera
  2. Och bilderna blir ju jätte bra med din kamera Bellish

    SvaraRadera